Al-Jazeera – Pro-Israel Arab Network

“I wish all Arab media were like Al-Jazeera,” – Gideon Ezra, former deputy head of Israeli General Security Service, quoted in ‘Foreign Policy (FP)’, July/August 2006 issue.

Kathy Shaidle’s article Al-Jazeera’s Newest (Jewish) Star was published in the anti-Islam Jewish FrontPage Magazine on March 26, 2008 – in which she blasted Avi Lewis 40, former host with Canadian Broadcasting Corporation (CBC) – for joining Al-Jazeera, the Middle Eastern broadcaster that serves as “the leading purveyor of anti-Americanism and anti-Semitism”. However, her outburst was nothing but to create Al-Jazeera’s image as ‘anti-Israel’ and ‘Jew-hating’ Arab-Muslim propaganda outlet.

Avi Lewis comes from a very powerful Canadian political family, known for it sympathy for anti-Muslim movements in Nigeria, Sudan, Indonesia, Islamic Iran, and occupied Palestine. Both his father, Stephen Lewis (former Canadian ambassador in Washington), and grandfather, David Lewis, were leaders of Canada’s opposition New Democratic Party (NDP).

Avi Lewis demonized Islam and Muslims in his interview at CBC with notorious Dutch parliamentarian Ayyan Hirshi Ali in June, 2007, who has since been expelled from the country for passport forgery. Avi introduced her as “Somali Muslim woman, subjected to genital mutilation and promised in arranged marriage with a Canadian”. Hirshi co-authored the script of Muslim-hating film Submission with Theo Van Gough. The film featured sexualized images of a Muslim woman with verses of Holy Qur’an written on her naked body.

The Qatar-based Al-Jazeera was launched 12 years ago to counter the Zionist-controlled anti-Arab western mass-media outlets, such as, CNN, BBC, Sky, and FoxNews – but with the passage of time, its original aims have long been hijacked, especially in its subsidary, Al-Jazeera International (AJI) – which controls and Al-Jazeera English TV – by pro-Israeli management and news reporters – who heavily depend on distorted and anti-Muslim major western news agencies, such as, Reuters, Associated Press (AP) and Agence France Presse (AFP). AP gets its news of Zionazi fascism from its West Jerusalem office, which is staffed with known American Zionist Jews and European Jew settlers.

Many of Al-Jazeera’s original pro-Palestinian staff  have been either fired or neutralized. One of them is Khalid Amayreh, a professional journalist and political analyst from West Bank. In his article published in ‘The Electronic Intifada’, dated September 15, 2006 – wrote:

“This writer, who has been working for, has dicovered by chance, efforts by some senior western editors at AJI to minimize and avoid as much as possible the publication of articles, especially news and feature stories, portraying Israel in a bad light or otherwise exposing Israeli occupation practices against Palestinian people.”

AJI’s senior editor, Vince Ryan and the Editor-in-Chief, Russell Merryman – are both hard-line pro-Israel Zionists. In February, 2006 – Dave Marash 66 (a Jew), former reporter for ABCNews’ “Hotline” joined Washington-based Al-Jazeera English (AJE) as anchorman. AJE has four news hubs – in Washington, Qatar, London and Kuala Lumpur. AJE’s military analyst is former US Marine captain Josh Rushing. Will Stebbins 42, the former foreign correspondent with AP TV News, is Chief of 125-member Washington bureau. Amy Marash (Dave’s wife), who earlier worked for MSNBC, is AJE producer.

AJE is habitual in cut & paste when it comes to its Zionist-controlled news sources. It still call Muslim resistance groups, “militants” or “terrorists” – anti-USrael Muslims, “Fundamentalist” or “radical Muslim” or “anti-Semites” or “extremists” or “Jihadis”, etc. It always toe-in to the “official story” when it comes to projecting Muslims as “bad guys”. For example, even today – it blamed Pakistan and Muslims for Mumbai’s terrorist attacks – without mentioning the fact that several Hindus political analysts and some some local newspapers have pointed their fingers toward a Mossad-BJP alliance behind the attacks.

Al-Jazeera was launched in November, 1996 by Emir of Qatar, Sheikh Hamad bin Khalifa at the cost of US$150 million. English channel began its broadcast on November 15, 2006.


5 responses to “Al-Jazeera – Pro-Israel Arab Network

  1. Thanks for an insightful piece on AJI. I was not aware of all the back stage wheeling and dealing going on with this network and am sorry to read about it. Blogs like yours are still some of the best places to get news and a perspective that is missing from these media moguls with their driven hidden agendas. Once more one is reminded of the old saying, ‘power corrupts’. All the money in the world in oil, under territory they own, and yet Arabs are still unable to be independent and self-sufficient. A sad state of affairs indeed.

  2. Great article, and indeed, my own observations tell me that you are absolutely right, sir! To start with “Al Jazeera” was a most welcome source of news and opinions in the virtually totally Zionist media world. However, the “Al Jazeera” profile has indeed changed drastically over the last handful of years, and is today clearly a false flag media operation. Sadly but true that is!
    But, my prediction is that there are much worse to come. We are rapidly approaching the time when the Zionist movement have us all virtually “by the balls” with respect to communication in the widest sense. They do own/control the Internet as well, and should you attempt pigeon-post, I bet they already have specially trained falcons to deal with that loop hole- 😉

  3. those nasty jews have a finger in every pie.I find that i’m asking myself even more often if or not Adolf had a pioint.

  4. The one note Arab press was focused solely on Israel bashing but in no small part due to Al-Jazeera the Arab peoples have been able to finally discover what is really important to their lives. The Arab Spring is indebted to the fine work of Al-Jazeera. Perhaps now the Arab dictatorships that have ruined the Middle East will make way for governments that truly represent their people.

    • The so-called “Arab Spring” is a plot by Western colonists to implement their long held doctrine of the “New Middle East”. The more fragmentized and weak Muslim East which is more subservient to the Western anti-Muslim colonialist powers controlled by Zionists and provide a better first line of defense against Muslims’ recovery of the stolen Palestine.

      Al-Jeezera English in particular has played a media-poodle for the western colonialists. AJE is owned by Emir of Qatar who is being projected as the new custodian of western interests in the Muslim world. Qatar funded the destruction of Libya and now funding rebels in Syria.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment: Logo

You are commenting using your account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s